Det var dog tåbeligt

Mandag 14 sep. 2015 kl. 11:49 avisen.dk

Arrig Dennis K. til Ellemann: Det var dog tåbeligt!

– Den officielle fattigdomsgrænse har åbnet for mulighed for direkte at følge udviklingen for de aller svageste i det danske samfund, lyder det fra Dennis Kristensen, formand for FOA.

– Når antallet, der lever under fattigdomsgrænsen, er blevet fordoblet på 10 år, så givet det et signal om behovet for ændringer, mener Dennis Kristensen.
– Når antallet, der lever under fattigdomsgrænsen, er blevet fordoblet på 10 år, så givet det et SIGNAL om behovet for ændringer, mener Dennis Kristensen.

Kritikken vælter nedover indenrigs- og socialminister Karen Ellemanns beslutning om at afskaffe den officielle fattigdomsgrænse.

Senest langer formanden for FOA, Dennis Kristensen, nu ud efter ministeren på de sociale medier.

“Det var dog tåbeligt. Regeringen lægger den officielle fattigdomsgrænse i skuffen. Den officielle fattigdomsgrænse har åbnet for mulighed for direkte at følge udviklingen for de aller svageste i det danske samfund. Når antallet, der lever under fattigdomsgrænsen, er blevet fordoblet på 10 år, så givet det et SIGNAL om behovet for ændringer. Fattigdomsgrænsen ligger på lidt over 100.000 kroner om året i tre år,” skriver Dennis Kristensen på Facebook.