Lyt til de ældre og medarbejderne før ældrepolitik fastlægges

Pressemeddelelser: Lyt til de ældre og medarbejderne før ældrepolitik fastlægges

Til Pressen

Lyt til de ældre og medarbejderne før ældrepolitik fastlægges

– Aalborg Byråd skal i løbet af foråret vedtage en ny strategi for ældrepolitikken. Enhedslisten mener, at denne strategi skal tilrettelægges i samarbejde med de borgere, den vedrører. Derfor har Enhedslisten taget initiativ til et lyttemøde, hvor de ældre, medarbejderne, deres organisationer, de pårørende og andre interesserede borgere får mulighed for at komme med deres bud på udfordringerne og løsningsforslag på ældreområdet, udtaler Per Clausen, gruppeformand for Enhedslisten i Aalborg Byråd.

– Desværre afviste de øvrige partier i byrådet vores forslag om at gennemføre et sådant fælles lyttemøde, så derfor gennemfører vi det nu selv. I stedet for en lukket proces i byrådet, hvor der fokuseres snævert på at overholde de økonomiske rammer, synes vi, der er brug for en åben proces, hvor alle inddrages i at finde løsninger på fremtidens udfordringer på ældreområdet, fortsætter Per Clausen.

– Vi håber, at dette kan være indledningen til en ny måde at udvikle politik på i Aalborg, hvor inddragelse af de ansatte og borgerne ikke reduceres til formelle høringer, men sker på en måde, hvor der er tale om reel medbestemmelse, slutter Per Clausen.

Lyttemødet afholdes hos FOA, Østerport 2 i Aalborg den 13. april fra klokken 19-21.

Yderligere kommentarer:

Per Clausen Tlf. 33 37 50 08